Nett.no Logo
Mega menyMega meny

BLI ABONNENT PÅ NETT NO

Hold deg oppdatert på alt som rører seg i næringslivet på Nordvestlandet!

Med abonnement hos oss får du tilgong til NETT NO på alle digitale plattformer. 

Eit månadsabonnement mot betalingskort kostar kr. 129,- 
Eit årsabonnement mot faktura kostar kr. 1.399,- 

Kontakt Magnus på tlf 95247209 / magnus@nett.no for eit godt tilbud på fleire abonnement til di bedrift. 

129,- pr. mnd.
Skip for 9,7 milliardar

MILLIARDSKIP: Det kombinerte forsking og ekspedisjonsskipet Vard skal bygge for eit selskap kontrollert av Kjell Inge Røkke og hans familie har truleg ein prislapp som passerer milliarden med god margin. 

Skip for 9,7 milliardar

Norske skipsverft har signert kontraktar for 9,7 milliardar kroner hittil i år. Små og mellomstore verft er vinnarane.

Kontraktane fordeler seg på 29 skip, med fiskebåtar og ferjer i spissen. Vard har fått tre, Ulstein ein, og resten er fordelt på mindre og mellomstore verft viser ei fersk oversikt frå bransje- og marknadsføringsorganisajonen Norske Skipsverft.

På same tid i fjor var det skrive kontraktar for 10,6 milliardar kroner, fordelt på 18 farty.

Administerande direktør Asle Strønen meiner ordreinngangen er i minste laget.

- Vi er noko bekymra for aktivtetsnivået på verfta. Vi konstanterer at det tek tid å få nye ordrar på plass, seier Strønen.

Fryktar gjerdesitting
Strønen understrekar at bransjen er svært nøgd med at regjeringa vil gi norske reiarar som byggjer i Noreg tilgang til dei attraktive finansieringsordningane som Eksportkredittt tilbyr og som Garantiinstituttet garanterer for.

Les også: Strønen vann fram

- Det forslaget er mottatt med stor glede. Næringa noterer seg at regjeringa klarer å drive aktiv maritim industripolitikk, seier Strønen.

Faren er imidlertid at varselet om regelendringar gjer at norske reiarar av alt frå fiskebåtar og ferjer til brønnbåtar og transportskip set bestillingar av nybygg på vent til den nye ordninga er formelt på plass. Då blir det ei pause i bestillingane av nye skip som verft helt vil unngå.

- Vi håpar at verkemiddelapparatet opnar for å kontrahere med forbehold, seier Strønen. 

Ingen offshoreskip
Ordrelista så langt er blotta for offshorefarty til oljebransjen.

Åtte fiskefarty og like mange ferjer er bestilt, fire brønnbåtar, tre passasjerfarty, tre arbeidsbåtar, eitt serviceskip for offshore vindkraftproduksjon, eitt ekspedisjonfarty og eitt krillfarty. I dei to siste er Kjell Inge Røkke involvert.

Les også: Aker bygger krillskip hos Vard

Les meir: Røkke byggjer rekordskip hos Vard

Meir på veg
Strønen trur fleire kontraktar vil falle på plass i løpet av hausten.

- Det er kontraktar som er diskutert gjennom våren og sommaren som ikkje har funne si avslutning enno. Vi veit at det er nye ordrar på gang, seier han. 

Sårt punkt
Kleven arbeider no på spreng for å få på plass ei refinansiering av verftskonsernet, med mellom anna ny eigenkapital inn. 

Les meir: Er dette den nye Kleven-eigaren?

Kleven-konsernet har hatt store tap dei siste åra, mellom anna på ein offshorebåt til ei reiarlag i Malaysia som aldri tok over båten. Kleven er ikkje åleine om å ha hamna i denne situasjonen, og Strønen anslår at det pr. i dag ligg 7-8 skip ved norske verft der reiaren ikkje vil ta over. I tillegg kjem skip der situasjonen er uavklart.

- Det er framleis eit litt sårt element i verftssituasjonen, seier Strønen.  

Siste artikler

Bustyraren til Kleven i morgon

Mandag formiddag, 6. juli, samlar bustyrar Bjørn Åge Hamre nøkkelpersonar i Kleven Verft for å finne ei løysing som kan sikre framleis drift ved verftet.

Bølgje av surfebedrifter

Stadlandet er for alvor sett på kartet i surfemiljøet. I kjølvatnet er det etablert ein rekke nye verksemder.  

Kleven må starte på null

Både Fiskerstrand og Myklebust satsa på vedlikehald og reparasjonar etter kriser. Den oppskrifta vil truleg også nye drivarar i Kleven Verft bruke. 

Bustyrar startar redningsarbeidet straks

Bjørn Åge Hamre er oppnemd til bustyrar i Kleven Verft. Brukar helga for å sikre at dei to skipa på Kleven kan byggast ferdig.

Reaksjoner etter Kleven-konkursen

Innovasjon Norge håper på interessenter med nødvendig industriell kompetanse og kapital.

Kleven-tilsette om nytt Div Group-forsøk: – Han kan gjerne prøve

Dei tillitsvalde har lita tru på at kroatiske Tomislav Debeljak kjem inn som verftseigar i Kleven på nytt.

NETT NO
Ansvarleg redaktør: Ogne Øyehaug
Ansvarleg redaktør: Kjetil Haanes
Dagleg leiar: Eirik Staurset

Utgivar:
Bakkar og Berg Media AS
Pb. 142
6099 Fosnavåg

Kontakt:
Redaksjon: redaksjon@nett.no / Tlf: 95 77 97 27
Annonse: annonse@nett.no / Tlf: 95 24 72 09
Abonnement: abonnement@nett.no / Tlf: 95 24 72 09
Tips: tips@nett.no

NETT NO arbeider etter Ver Varsam-plakaten sine normer for god presseskikk og Tekstreklameplakaten sine normer for skilje mellom redaksjonelt stoff og reklame/sponsing. Alt innhald på NETT NO er opphavsrettsleg verna. NETT NO har ikkje ansvar for innhaldet på eksterne nettsider som det blir lenka til.