Nytt
Opptur for Klemetsen
Trine Klemetsen har løftet Bypatrioten gjennom startfasen.
22.06.2018
- Vi har gått fra oppstartsvirksomhet til bedrift, sier Bypatrioten-gründer og medeier Trine Klemetsen etter at 2017-tallene ligger på bordet.
På to år er inntektene mer enn doblet, og nå leverer selskapet også et brukbart overskudd (se tabell).
- Det handler om ren begeistring for egen by. Det er veldig spennende. Jeg ønsker å bidra til å skape en attraktiv region. Jeg begynte med å vise fram alt vi allerede har her, og forhåpentligvis bidrar jeg dermed til å styrke det, sa Klemetsen til NETT NO i 2015.
Inntektene kommer både fra annonser, oppdrag med å hjelpe andre med aktiviteter på sosiale medier og prosjektoppdrag.
I tillegg til Klemtsen har selskapet en heltidansatt, og leier inn folk til prosjektet.
I år er målet å stabilisere driften på nivået bedriften nådde i fjor.
På to år er inntektene mer enn doblet, og nå leverer selskapet også et brukbart overskudd (se tabell).
Løfte frem byen
Klemetsen startet Bypartioten i 2015, med å løfte frem byutviklingen i Ålesund sentrum som sitt klare mål.- Det handler om ren begeistring for egen by. Det er veldig spennende. Jeg ønsker å bidra til å skape en attraktiv region. Jeg begynte med å vise fram alt vi allerede har her, og forhåpentligvis bidrar jeg dermed til å styrke det, sa Klemetsen til NETT NO i 2015.
Mangesysleri
Bypatrioten har i dag 27.000 følgere på Facebook og 7000 følgere på Instagram og en aktivitet på sosiale media som i følge Klemetsen er mer enn dobbelt så stor som de to største mediebedriftene i Ålesund til sammen.Inntektene kommer både fra annonser, oppdrag med å hjelpe andre med aktiviteter på sosiale medier og prosjektoppdrag.
I tillegg til Klemtsen har selskapet en heltidansatt, og leier inn folk til prosjektet.
I år er målet å stabilisere driften på nivået bedriften nådde i fjor.
Publisert: 22.06.2018 15:53
Sist oppdatert: 10.02.2021 14:23