Nytt
Ny kontrakt for Farland
Sikrer arbeid i høst. Og det kan bli mer.
19.08.2019
- Det stemmer at vi har fått en kontrakt som dekker høsten, og med muligheter for noe forlengelse.
Det siser adm. dir. Svein Leon Aure i Ålesund-selskapet Sverre Farstad & Co etter at skipsmeglerfirmaet Westshore mandag opplyste om at PSV-en Farland hadde fått en ny kontrakt på tre måneder.
Farland går dermed rett på ny kontrakt etter å ha operert i spotmarkedet.
- Betingelsene er på et bærekraftig nivå, men rate og kunde ønsker vi ikke å gå ut med.
- Men vi er godt fornøyd med avtalen, sier han.
Uansett har det nye rederiet fått en god start, etter at skipet fikk sin første spotkontrakt for Maritime Logistics Services.
Det Ulstein-bygde X-Bow-skipet fikk navnet Farland etter det første fartøyet i familierederiet som ble tatt i bruk på slutten av 1950-tallet. Skipet er foreløpig blått, men har fått den karakteristiske Farstad-F-en på skipssida.
Skipet av typen PX121 ble bygget som det siste av en serie på ti, men kom aldri ut i arbeid da offshorekrisa slo inn.
Det siser adm. dir. Svein Leon Aure i Ålesund-selskapet Sverre Farstad & Co etter at skipsmeglerfirmaet Westshore mandag opplyste om at PSV-en Farland hadde fått en ny kontrakt på tre måneder.
Farland går dermed rett på ny kontrakt etter å ha operert i spotmarkedet.
- Bærekraftig nivå
Aure holder kortene tett til brystet om den nye kontrakten.- Betingelsene er på et bærekraftig nivå, men rate og kunde ønsker vi ikke å gå ut med.
- Men vi er godt fornøyd med avtalen, sier han.
Uansett har det nye rederiet fått en god start, etter at skipet fikk sin første spotkontrakt for Maritime Logistics Services.
Første offshoredåp på fire år
Det nye rederiet Sverre Farstad & Co, døpte skipet 5. juli. Dette var første gang Farstad-familien bad inn til dåp av et offshorefartøy siden Far Sentinel ble døpt i juli 2015.Det Ulstein-bygde X-Bow-skipet fikk navnet Farland etter det første fartøyet i familierederiet som ble tatt i bruk på slutten av 1950-tallet. Skipet er foreløpig blått, men har fått den karakteristiske Farstad-F-en på skipssida.
Skipet av typen PX121 ble bygget som det siste av en serie på ti, men kom aldri ut i arbeid da offshorekrisa slo inn.
Publisert: 19.08.2019 15:41
Sist oppdatert: 10.02.2021 14:38