Nytt
Fjord 1 skal bygge fire nye ferjer
Fjord 1 har vunne konkurransen om fire nye samband i Hordaland. Det betyr bygging av fire nye ferjer.
31.03.2017
Ferjereiarlaget har fått jobben med å trafikkere strekningane Jektavik-Nordhuglo-Hodnanes, Skjersholmane-Ranavik, Gjermundshamn-Varaldsøy-Årsnes og Jondal-Tørvikbygd,
Dei fire sambanda skal trafikkerast av seks ferjer, og administerande direktør Dagfinn Neteland i Fjord 1 seier til NETT NO at reiarlaget vil tinge fire nye ferjer og bygge om to eldre ferjer for å trafikkere dei fire strekningane.
Der er Fjord 1 i gang med å innhente tilbod på i alt fem nye ferjer, i ein kontrakt som NETT NO tidlegare har anslått vil vere på rundt ein milliard kroner til saman.
Dei ni nye ferjene Fjord 1 skal tinge i år kjem på toppen av tre nye ferjer som blei bestilt hos Havyard Group sitt skipsverft i Leirvik i Sogn i desember i fjor.
Eitt samband skal vere heilelektrisk, medan sambanda Boreal og Fjord 1 skal drive skal vere delvis elektrisk drivne. Kontraktene til Boreal og Fjord 1 gjeld frå 1. januar 2020, og varer i ni pluss eitt år.
Dette er den andre runden av tildeling av fylkeskommunale ferjesamband i Hordaland der Fjord 1 sikrar seg nye oppdrag
I oktober i fjor tildelte fylkesutvalet den første ferjekontrakten med høg grad av elektrifisering til Fjord 1 på sambanda Leirvåg-Sløvåg, Fedje-Sævrøy, Hufthamar-Krokeide, Husavik-Sandvikvåg, Hatvik-Venjaneset, Halhjem-Våge og Langevåg-Buavåg.
Etter dette gjenstår to av dei 16 fylkesvegferjene i Hordaland: Klokkarvik-Lerøy-Bjelkarøy-Hjellestad og Fjellbergsambandet. Forhandlingane om desse sambanda er ikkje sluttførte og vil bli tildelt seinare, skriv fylkeskommunen.
Kontraktane om fylkesvegsambanda er er godt plaster på såret. Når alle fylkesvegsamband er tildelt vil Fjord 1 ta stilling til kor mange nye ferjer som skal byggast, sa konstituert administerande direktør Andrè Høyset til NETT NO i fjor.
Gjennom Havila Holding er Per Sævik og familie største aksjonærar i Fjord 1 og Havyard Group. Havila Holding eig og 33,34 prosent av Bakkar og Berg Media, som gir ut NETT NO.
Dei fire sambanda skal trafikkerast av seks ferjer, og administerande direktør Dagfinn Neteland i Fjord 1 seier til NETT NO at reiarlaget vil tinge fire nye ferjer og bygge om to eldre ferjer for å trafikkere dei fire strekningane.
Ni nye ferjer
Tidlegare i mars vann Fjord 1 oppdraget med å trafikkere strekninga Hareid-Sulesund og Aursnes-Magerholm til og med 2030.Der er Fjord 1 i gang med å innhente tilbod på i alt fem nye ferjer, i ein kontrakt som NETT NO tidlegare har anslått vil vere på rundt ein milliard kroner til saman.
Dei ni nye ferjene Fjord 1 skal tinge i år kjem på toppen av tre nye ferjer som blei bestilt hos Havyard Group sitt skipsverft i Leirvik i Sogn i desember i fjor.
Fekk halvparten
I alt vart åtte samband fylkeskommunen har ansvaret for tildelt i denne omgang. Tre gjekk til Boreal, eitt til selskapet Wergeland, og altså fire til Fjord 1.Eitt samband skal vere heilelektrisk, medan sambanda Boreal og Fjord 1 skal drive skal vere delvis elektrisk drivne. Kontraktene til Boreal og Fjord 1 gjeld frå 1. januar 2020, og varer i ni pluss eitt år.
100 millionar ekstra
Hordaland fylkeskommune anslår at utsleppskrava til dei åtte ferjene gir årlege 100 millionar kroner i ekstra driftskostnadar samanlikna med dagens ferjer.Dette er den andre runden av tildeling av fylkeskommunale ferjesamband i Hordaland der Fjord 1 sikrar seg nye oppdrag
I oktober i fjor tildelte fylkesutvalet den første ferjekontrakten med høg grad av elektrifisering til Fjord 1 på sambanda Leirvåg-Sløvåg, Fedje-Sævrøy, Hufthamar-Krokeide, Husavik-Sandvikvåg, Hatvik-Venjaneset, Halhjem-Våge og Langevåg-Buavåg.
Etter dette gjenstår to av dei 16 fylkesvegferjene i Hordaland: Klokkarvik-Lerøy-Bjelkarøy-Hjellestad og Fjellbergsambandet. Forhandlingane om desse sambanda er ikkje sluttførte og vil bli tildelt seinare, skriv fylkeskommunen.
Plaster på såret
Fjord 1 tapte i fjor Ferjereiarlaget vann i går oppdraget med å trafikkere strekninga Hareid-Sulesund og Aursnes-Magerholm til og med 2030. om å trafikkere riksvegsambandet mellom Sandvikvåg-Halhjem sør for Bergen.Kontraktane om fylkesvegsambanda er er godt plaster på såret. Når alle fylkesvegsamband er tildelt vil Fjord 1 ta stilling til kor mange nye ferjer som skal byggast, sa konstituert administerande direktør Andrè Høyset til NETT NO i fjor.
Gjennom Havila Holding er Per Sævik og familie største aksjonærar i Fjord 1 og Havyard Group. Havila Holding eig og 33,34 prosent av Bakkar og Berg Media, som gir ut NETT NO.
Publisert: 31.03.2017 14:22
Sist oppdatert: 10.02.2021 14:07