Nett.no Logo
Mega menyMega meny

NETT.NO Abonnement

Registrér ein konto på vår næringsportal for 129,- pr mnd, og få tilgang på:

  • Unike artiklar om økonomi og næringsliv på Sunnmøre og i Nordfjord, som du ikkje finn i andre publikasjonar!
     
  • Tilgang på tenester som Nytt om Namn, Synspunkt og stilling ledig.
     

Med abonnement har du tilgang til NETT NO på alle digitale plattformer - du kan lese når du vil, kvar du vil og i det formatet som passar deg.

129,- pr. mnd.
Eit prosjekt med enorme ringvirkningar

ULSTEIN: Frå 'kick off' for utrustningsarbeidet av Color Hybrid. Frå venstre hovdtillitsvalt Bjørn Røren, stortingspolitikar Helge Orten, verftsdirektør Kristian Sætre, konsernsjef Gunvor Ulstein og Color Group-direktør Trond Kleivdal.

Eit prosjekt med enorme ringvirkningar

Skipet kostar rundt 1,2 milliardar kroner, og den totale verdiskapingseffekten er 840 millionar kroner. Mykje av dette vert lagt att lokalt.

- Bygginga av dette skipet har enorme ringvirkningar, ikkje minst på Sunnmøre.

COLOR HYBRID: Ein stor delegasjon frå Color Line var på plass under seremonien på Ulstein Verft torsdag, her saman med representantar for Ulstein Group, Ulstein Verft, Mafoss og underleverandørar.

Dette fastslo konsernsjef Gunvor Ulstein under 'kick off' for utrustningsarbeidet på Color Hybrid på Ulstein Verft torsdag.

Ho viste til at 400-500 arbeidarar vil vere i sving med prosjektet på Ulstein fram til levering.

- Kvar arbeidsplass i verftsindustrien genererer meir enn fem arbeidsplassar i privat og offentleg sektor, noko som igjen skapar grunnlaget for ein levedyktig region, og ikkje minst gir betydelege skatteinntekter for stat og kommunar, sa Ulstein.

- Sjøens Tesla
Ein rapport frå Menon viser at den totale sysselsettingseffekten for skipet er 950 årsverk ettersom kvar arbeidsplass på eit verft genererer fire-fem andre arbeidsplassar.

I tillegg kjem ein årleg miljøgevinst som Menon har rekna ut til 61 millionar kroner.

- Folk er opptatt av Tesla og dei positive ringvirkningane av Tesla, men dette prosjektet gir også svært store ringvirkningar, i tillegg til effekten for miljø og innovasjon, sa Gunvor Ulstein.

100 utstyrsleverandørar
Over 100 norske utstyrsprodusentar bidreg til verdas største plug in-hybrid.

Her er dei mest sentrale underleverandørane:

Teknotherm: Ventilasjonsanlegg, kjøl og frys
Mare Safety/Viking: Redningsflåtar
Glamox: Lysarmatur
Kongsberg: Navigasjon/kommunikasjon
Siemens: Batteri
Brunvoll: Propellar, gir
Rolls-Royce (Bergen): Hovudmotorar
Palfinger: Redningsbåtar
Baggerød: Innvendige dører
Allweiler: Pumper
Alfa Laval: Fuel oil-separatorar, lub. oil-separatorar, el. heating
Checkmark: Kassaapparat
Ahlsell: Ventilar
Anda Olsen: UPS-ar
R og M: Innreiing og bysse
Norac: Baderomsmodular
Elpro: Dekorasjonsbelysning, vindusviskarar
Clean Marine switchboards: Tavler
Libra: Dører
Jets: Vakuumtoalett
Ulstein Power & Control: ULSTEIN COM kommunikasjonssystem

- Flaggskip for miljø
Ein stor delegasjon frå Color Line var på plass under seremonien, inkludert konsernsjef Trond Kleivdal.

- Vilje og evne til omstilling har vore ein viktig drivar i utviklinga av selskapet. Om vel eit halvt år vil dette praktfulle skroget framstå som eit flaggskip for miljø og innovasjon for heile den maritime næringa i Noreg, sa Kleivdal.

Color Hybrid skal trafikkere strekninga Sandefjord-Strömstad frå sommaren 2019. 

Ferja skal over på batteri når ho kjem til innløpet av Sandefjordsfjorden. Ho går på batteri heile vegen inn fjorden, utan støy eller forureinande utslepp.

I Sandefjord hamn har reiarlaget installert landstraum som laddar batteria med berekraftig straum frå norsk vasskraft.

65 tonn batteri
Om bord vert det ein batteripakke på 4,7 MWh, slik at Color Hybrid skal kunne segle 3,2 nautiske mil berre på batteri.

Totalt skal det om bord 65 tonn batteri i separate motorrom, i tillegg til at det er sett av plass til endå fleire batteri.

Color Hybrid er designa av Fosen Yard. Skipet har rom for 2000 passasjerar og 500 bilar.  

Siste artikler

Slik ser det ut om bord i nyeferja

Fjord1 har no overtatt frå Havyard den første av tre ferjer som skal trafikkere strekninga Hareid - Sulesund.

Vil ha konsolidering i fiskeindustrien

Fiskeindustrien tjener for lite og trenger konsolidering, mener banksjef Jan Rune Hurlen i Sparebank1 SMN.

Island Offshore-ansatte skifter likevel arbeidsgiver

De tidligere Island Offshore-ansatte var klare til å ofre jobbene heller enn å miste tariffavtalen hos sin nye arbeidsgiver, men blir nå med over til det nye selskapet.

Strengare eigarskapskrav for sjarkfiskarar

Fiskeridepartementet strammar neste år inn reglane for kven som kan delta i dei viktigaste kystfiskeria, den såkalla opne gruppa.

Artec Aqua Årets kremmer

Fra 2013 til 2017 ble Artec Aqua 10 ganger større, og vokser videre i år. I dag er selskapet kåret til Årets Kremmer på Nordvestlandet.

Slaktebåtrederi krevde at fiskeriministerens habilitet ble vurdert

Før Harald Tom Nesvik (Frp) ble fiskeriminister, hadde han en ledende stilling i brønnbåtsselskapet Sølvtrans. Likevel er han habil i slaktebåtsaken, har departementet slått fast.

NETT NO
Ansvarleg redaktør: Ogne Øyehaug
Ansvarleg redaktør: Kjetil Haanes
Dagleg leiar: Eirik Staurset

Utgivar:
Bakkar og Berg Media AS
Pb. 142
6099 Fosnavåg

Kontakt:
Redaksjon: redaksjon@nett.no / Tlf: 95 77 97 27
Annonse: annonse@nett.no / Tlf: 95 24 72 09
Abonnement: abonnement@nett.no / Tlf: 95 24 72 09
Tips: tips@nett.no

NETT NO arbeider etter Ver Varsam-plakaten sine normer for god presseskikk og Tekstreklameplakaten sine normer for skilje mellom redaksjonelt stoff og reklame/sponsing. Alt innhald på NETT NO er opphavsrettsleg verna. NETT NO har ikkje ansvar for innhaldet på eksterne nettsider som det blir lenka til.