Nett.no Logo
Mega menyMega meny

NETT.NO Abonnement

Registrér ein konto på vår næringsportal for 129,- pr mnd, og få tilgang på:

  • Unike artiklar om økonomi og næringsliv på Sunnmøre og i Nordfjord, som du ikkje finn i andre publikasjonar!
     
  • Tilgang på tenester som Nytt om Namn, Synspunkt og stilling ledig.
     

Med abonnement har du tilgang til NETT NO på alle digitale plattformer - du kan lese når du vil, kvar du vil og i det formatet som passar deg.

129,- pr. mnd.
Eit prosjekt med enorme ringvirkningar

ULSTEIN: Frå 'kick off' for utrustningsarbeidet av Color Hybrid. Frå venstre hovdtillitsvalt Bjørn Røren, stortingspolitikar Helge Orten, verftsdirektør Kristian Sætre, konsernsjef Gunvor Ulstein og Color Group-direktør Trond Kleivdal.

Eit prosjekt med enorme ringvirkningar

Skipet kostar rundt 1,2 milliardar kroner, og den totale verdiskapingseffekten er 840 millionar kroner. Mykje av dette vert lagt att lokalt.

- Bygginga av dette skipet har enorme ringvirkningar, ikkje minst på Sunnmøre.

COLOR HYBRID: Ein stor delegasjon frå Color Line var på plass under seremonien på Ulstein Verft torsdag, her saman med representantar for Ulstein Group, Ulstein Verft, Mafoss og underleverandørar.

Dette fastslo konsernsjef Gunvor Ulstein under 'kick off' for utrustningsarbeidet på Color Hybrid på Ulstein Verft torsdag.

Ho viste til at 400-500 arbeidarar vil vere i sving med prosjektet på Ulstein fram til levering.

- Kvar arbeidsplass i verftsindustrien genererer meir enn fem arbeidsplassar i privat og offentleg sektor, noko som igjen skapar grunnlaget for ein levedyktig region, og ikkje minst gir betydelege skatteinntekter for stat og kommunar, sa Ulstein.

- Sjøens Tesla
Ein rapport frå Menon viser at den totale sysselsettingseffekten for skipet er 950 årsverk ettersom kvar arbeidsplass på eit verft genererer fire-fem andre arbeidsplassar.

I tillegg kjem ein årleg miljøgevinst som Menon har rekna ut til 61 millionar kroner.

- Folk er opptatt av Tesla og dei positive ringvirkningane av Tesla, men dette prosjektet gir også svært store ringvirkningar, i tillegg til effekten for miljø og innovasjon, sa Gunvor Ulstein.

100 utstyrsleverandørar
Over 100 norske utstyrsprodusentar bidreg til verdas største plug in-hybrid.

Her er dei mest sentrale underleverandørane:

Teknotherm: Ventilasjonsanlegg, kjøl og frys
Mare Safety/Viking: Redningsflåtar
Glamox: Lysarmatur
Kongsberg: Navigasjon/kommunikasjon
Siemens: Batteri
Brunvoll: Propellar, gir
Rolls-Royce (Bergen): Hovudmotorar
Palfinger: Redningsbåtar
Baggerød: Innvendige dører
Allweiler: Pumper
Alfa Laval: Fuel oil-separatorar, lub. oil-separatorar, el. heating
Checkmark: Kassaapparat
Ahlsell: Ventilar
Anda Olsen: UPS-ar
R og M: Innreiing og bysse
Norac: Baderomsmodular
Elpro: Dekorasjonsbelysning, vindusviskarar
Clean Marine switchboards: Tavler
Libra: Dører
Jets: Vakuumtoalett
Ulstein Power & Control: ULSTEIN COM kommunikasjonssystem

- Flaggskip for miljø
Ein stor delegasjon frå Color Line var på plass under seremonien, inkludert konsernsjef Trond Kleivdal.

- Vilje og evne til omstilling har vore ein viktig drivar i utviklinga av selskapet. Om vel eit halvt år vil dette praktfulle skroget framstå som eit flaggskip for miljø og innovasjon for heile den maritime næringa i Noreg, sa Kleivdal.

Color Hybrid skal trafikkere strekninga Sandefjord-Strömstad frå sommaren 2019. 

Ferja skal over på batteri når ho kjem til innløpet av Sandefjordsfjorden. Ho går på batteri heile vegen inn fjorden, utan støy eller forureinande utslepp.

I Sandefjord hamn har reiarlaget installert landstraum som laddar batteria med berekraftig straum frå norsk vasskraft.

65 tonn batteri
Om bord vert det ein batteripakke på 4,7 MWh, slik at Color Hybrid skal kunne segle 3,2 nautiske mil berre på batteri.

Totalt skal det om bord 65 tonn batteri i separate motorrom, i tillegg til at det er sett av plass til endå fleire batteri.

Color Hybrid er designa av Fosen Yard. Skipet har rom for 2000 passasjerar og 500 bilar.  

Siste artikler

Kongsberg og Dof saman mot energisløsing

Kongsberg og Dof står i spissen for ei satsing som skal kutte energiforbruket på offshoreskip med 10-30 prosent.

– Fisken står djupare

Tryggleik og betre komfort for mannskapet, men også moglegheiter til betre fangst, er mellom årsakene til at Skår Senior bygger nytt.

Havilafjord i minus

Sævik-familien sitt selskap Havilafjord tapte pengar i første kvartal.

Mæland lærde nyskaping hos Kystverket

Måndag gjesta kommunal- og moderniseringsminister Monica Mæland (H) Kystverket for å få innspel til korleis offentleg sektor kan nyskapast.

Norled seld til investeringsselskap

Det Stavangerske Dampskibsselskab sel ferje- og hurtigbåtreiarlaget Norled til to investeringsfond.

Skår Senior bygger ny kystbåt

Familiereiarlag frå Herøy valte lokalt design for kombinert kystbåt for ringnot og tråling. 

NETT NO
Ansvarleg redaktør: Ogne Øyehaug
Ansvarleg redaktør: Kjetil Haanes
Dagleg leiar: Eirik Staurset

Utgivar:
Bakkar og Berg Media AS
Pb. 142
6099 Fosnavåg

Kontakt:
Redaksjon: redaksjon@nett.no / Tlf: 95 77 97 27
Annonse: annonse@nett.no / Tlf: 95 24 72 09
Abonnement: abonnement@nett.no / Tlf: 95 24 72 09
Tips: tips@nett.no

NETT NO arbeider etter Ver Varsam-plakaten sine normer for god presseskikk og Tekstreklameplakaten sine normer for skilje mellom redaksjonelt stoff og reklame/sponsing. Alt innhald på NETT NO er opphavsrettsleg verna. NETT NO har ikkje ansvar for innhaldet på eksterne nettsider som det blir lenka til.